Followers

Thursday, November 15, 2018

BBM3410/18 : Video Photoshop



Pada hari Khamis 15 November 2018, kelas amali bagi subjek BBM3410 Multiedia Dalam Bahasa telah dibatalkan. Oleh itu, ProfDrN telah memberi tugasan online iaitu memasukan tutorial melakukan photoshop calender 2019. Walaupun sibuk seharian, aku gigihkan juga badan nie untuk melakukan video yang diarahkan.. Segala step untuk buat calender menggunakan photoshop aku telah terangkan dalam video. Aku tak la pandai sangat guna photoshop ni, tapi aku cuba explore untuk lebih mahir dalam menggunakan photoshop ini. Calender yang aku buat nie menggunakan sekurang-kurangnya 4 layer. Aku memasukkan background, gambar, teks dan kotak kalender. So, cukup lah 4 layer calender aku.. Untuk memudahkan korang , aku sediakan video buat photoshop tu ye.. Sila rujuk video yang dipaparkan di atas…



No comments:

Post a Comment