Followers

Tuesday, November 6, 2018

BBM3410/18 : SIMPULAN BAHASA PUN NAK GAMBAR!




Pada minggu keenam, ProfDrN telah memberikan tugasan baharu iaitu mengenai simpulan bahasa. Pelajar BBM3410 telah diarahkan untuk mengambil gambar berdasarkan simpulan bahasa yang telah dipilih. Sebanyak 10 jenis simpulan bahasa yang telah dipilih oleh kumpulan Akasia Production untuk dipersembahkan dalam bentuk gambar.  Antara simpulan bahasa yang dipilih adalah panjang tangan, mata duitan, anak emas, pasang telinga, gulung tikar, rabun ayam, cuci mata, kaki bangku, perang mulut dan panas baran.
Setiap ahli kumpulan telah diagihkan simpulan bahasa yang berlainan untuk dilakonkan. Setiap gambar yang diambil haruslah berkaitan dengan simpulan bahasa yang dipilih. Aku secara suka, terpaksa dan akhirnya aku pasrah untuk memilih simpulan bahasa pasang telinga dan perang mulut. Bagi simpulan bahasa pasang telinga, aku, dzuraini dan syudha telah melakonkan watak simpulan bahasa itu. Manakala, bagi simpulan bahasa perang mulut akau telah berpasangan dengan fatin nadia. Bagi aku, tidak ada masalah untuk aku berpasangan dengan fatin nadia kerana secara realitinya kami memang selalu berperang mulut..Tiada satu hari pun di UPM yang aku x berperang dengan dia…hahahaha..harap kau baca fatin..

No comments:

Post a Comment