Followers

Tuesday, November 6, 2018

BBM3410/18 : EMALIA PENGHIBUR HATI KAMI!

                                                 


Okay baiklah..Berjumpa lagi kita pada entri kali ini yang bertajuk seperti yang di atas. Boleh bacakan kan semua..Tak  akan aku nak ulang..hahaha
Okay dah dah..Seperti tajuk yang tentera di atas.. Aku ingin dedikasikan entri kali ini mengenai sahabat yang sangat aku sayangi iaitu Nur Emalia Binti Mohd Fouad. Sepanjang aku berkawan dengan dia, banyak kisah lucu yang berlaku antara kami.. tetapi kali ini aku nak bercerita tentang kisah yang paling lucu pernah kami semua alami dengan insan yang bernama Nur Emalia ini.
Kisah Pertama ( Aku Rabun Jauh Bukan Rabun Ayam)
Kejadian ini berlaku di latar siswa fbmk iaitu semasa kami berbincang tentang tugasan simpulan bahasa yang diberikan oleh ProfDrN. Dalam simpulan bahasa itu, kami ada memilih simpulan bahasa iaitu Rabun Ayam. Simpulan bahasa rabun ayam ini asalnya akan dilakonkan oleh Nur Emalia. Tiba-tiba..kawan aku Fatin Nadia meyoalkan sesuatu kepada Nur Emalia. Perbualannya berbunyi…
Fatin Nadia : Emma..kau rabun ayam kan?
Nur Emalia : Eh tak..Aku rabun jauh..
Suasana tehenti seketika dan kami satu kumpulan ketawa terbahak-bahak mendengar jawapan spontan yang keluar daripada mulut Nur Emalia. Persoalan Fatin Nadia maksudkan adakah Nur Emalia yang melakonkan watak rabun ayam tetapi dengan secara spontan mengaku dia rabun jauh sedangkan sah sah kami tahu tahap kerabunan dia itu..hahahahaha…Tak perlu kau nyatakan lagi emma yang kau sememangnya rabun.
Kisah kedua ( UPM have Girrafe)
Kisah ini berlaku ketika aku dan ahli kumpulan LAX sedang merakam video lax kami. Isu yang kami bincangkan adalah tentang lawatan ke Ladang 16 UPM. Kami memberikan pandangan masing-masing tentang keistimewaan yang terdapat di Ladang 16 UPM. Ketika giliran Emalia memberikan hujahnya, dia dengan penuh yakin dan bersemangat mengatakan yang UPM mempunyai haiwan peliharaan iaitu zirafah..Cuba korang bayangkan bagaimana kami nak kawal tahap gelak yang hampir membuat perut pecah sedangkan video itu dirakam secara live. Aku dengan bahu terhenjut-henjutnya menahan daripada ketawa sebab selama 3 tahun di sini, aku belum dengar lagi yang UPM bercadang nak bawa zirafah ke ladang 16. Aku tertanya-tanya dari mana maklumat yang dia dapat yang mengatakan UPM menternak zirafah..ohh emalia.. sungguh aku tidak tahan…Tidakkah dia sedar zirafah yang dia katakan itu adalah dirinya sendiri…hahahaha….Aku rasa dia teringin nak tengok zirafah berlari-lari dengan riangnya di Ladang 16…Taka pa Emalia, nanti aku bawa kau ke Zoo Negara.. Kita sama-sama melihat zirafah di kandang sambil makan aiskrim..heeeee…
Walaupun Emalia yang kami kenal ini penuh dengan sifat kelakarnya…Tetapi percayalah dia memang kelakar....Emma!! Saranghea! Aku ada sediakan pantun untuk Emalia..Hayatilah…
Nur Emalia Fouad nama diberi,
Orangnya cantik persis bidadari,
Keletahnya kelakar penghibur hati,
Orangnya tinggi baik budi pekerti,
Bolehlah nak PM tepi kalau nak buat isteri..








1 comment:

  1. HAHAHAAAA...NGEK LAAA..kelakar wei baca pasal diri sendiri.. saranghae cinggu..

    ReplyDelete