Followers

Tuesday, November 6, 2018

BBM3410/18 : Tudung dan Starch










Pernah dengar tentang Starch atau dalam bahasa Melayunya Kanji???
Menurut kamus dewan, kanji adalah sejenis bahan yang digunakan untuk membuat gam. Manakala, definisi kanji ataupun Starch dalam kamus hidup aku adalah sejenis spray baju yang mampu mengeraskan fabrik. Starch yang dimaksudkan di sini adalah pengeras awning tudung aku. Starch ini berfungsi untuk mengeraskan awning tudung agar tudung yang aku pakai akan kelihatan kemas dan on point. Kerana bagi aku, on point itu penting ..Tetapi starch ini juga mempunyai kelemahannya tersendiri. Kelemahan starch ini adalah??? Jeng…jeng…jeng.. AIR! Aku paling lemah bila berjalan dalam hujan. Aku boleh terima badan aku basah tetapi jangan tudung aku yang basah. Hal ini kerana jika hujan, tudung aku akan lembik dan penyet seperti ayam penyet makcik cafe serumpun..hahahaha…Justeru itu, starch adalah benda penting  yang perlu ada dalam hidup aku kerana tanpa starch hilang lah keyakinan diri seketul AmiraAbriza!
Ohhh..lupa, pada masa akan datang, aku juga telah berangan-berangan yang aku sendiri pun tak tahu ia akan jadi kenyataan atau tidak.. Tapi tak salah kan aku berangan?? Hahaha.. Aku mempunyai impian untuk menjadi pengasas spray starch tudungku sendiri. Akan aku namakan produk starch aku Starch On Point! Janji Tak Lembik! Hal ini kerana aku takut dunia akan berhenti mengeluarkan produk STARCH




Nah aku belanja gambar tudung aku yang on point menggunakan starch..

1 comment:

  1. Go amira..aku sokong kau nak buat jenama starch sendiri. haaa Sampai tua laa kau jadi pencinta bawal erk.hahaha
    Nanti aku beli #supportmember

    ReplyDelete