Followers

Tuesday, November 6, 2018

BBM3410/18 : MESIN DEPOSIT DUIT SYILING



Siapa ada masalah suka mengumpul duit syiling yang banyak..Kita geng!. Aku sangat suka mengumpul duit syiling dan bila aku dapat lihat duit syiling yang banyak dan berat menjadi satu kepuasan dalam diri aku..Segala jenis duit syiling aku akan simpan termasuklah duit syiling bernilai 5 sen. Masalah yang datang dari hobi aku ini adalah aku susah untuk menukar duit syiling ini kepada duit kertas apabila dah terlampau banyak. So, aku google jalan penyelesaian terhadap masalah aku ini. Aku jumpa satu solution yang bagi aku sangat mudah dan cepat digunakan. Penyelamat aku ini ialah Mesin Deposit Duit Syiling!

Mesin deposit duit syiling ini tidak terdapat pada semua cawangan bank. Hanya cawangan bank yang tertentu sahaja yang mempunyai perkhimadtan mesin deposit ini. So, pada sesiapa yang berminat nak menukar duit syiling, sila pergi ke laman web rasmi bank yang korang ada dan semak senarai cawangan yang mempunyai perkhidmatan ini ye. Bagi aku pula, disebabkan aku mempunyai account CIMB Bank, aku memilih cawangan CIMB Bank yang berdekatan dengan aku untuk menukar duit syiling ini.

Gambar kat bawah ni aku sertakan sebagai panduan untuk korang guna mesin deposit duit syiling ini..Jangan salah guna pulak ye..heeee..
Pesanan yang sangat penting aku nak bagitahu..Sebelum korang pergi cawangan bank yang ada mesin deposit duit syiling ini, sila hubungi pihak bank dahulu untuk memastikan perkhidmatan mesin ini dapat digunakan. Aku nasihatkan korang pergi awal pagi kerana kebiasaanya apada sebelah petang mesin ini dah penuh..So untuk mengelakkan korang tunggu lama, better pergi awal pagi ye..
Ohh..lupa..lagi satu aku nak pesan, mesin ni memang mengeluarkan bunyi yang sangat bising..so minta korang bertabah lah ye bila orang pandang kat korang lain macam..hahaha.. semoga berjaya..Fighting!




No comments:

Post a Comment